Tuesday, December 15, 2009

IBLIS pun terkejut

“Apakah yang menghalangmu untuk sujud ketika Aku perintahkanmu?” Iblis menjawab: “Aku lebih baik daripada Adam, Engkau (Wahai Tuhan) jadikan daku daripada api, sedangkan dia Engkau jadikan dari tanah”. (Surah al-A'raf, ayat 12).

Artikel ini menunjukkan bagaimana Iblis pun dijangka akan terkejut dengan tingkahlaku UMNO kebelakangan ini yang bagaikan cuba merebut gelaran makhluk paling laknat dalam alam ini...

Tingkah laku UMNO dan Iblis kebelakangan ini cukup mirip!

Kita lihat sejarah menunjukkan betapa Iblis memperdaya Nabi Adam dan isterinya .

“Dengan sebab itu dapatlah dia (Iblis) menjatuhkan mereka berdua (ke dalam larangan) dengan tipu dayanya. Setelah mereka memakan (buah) pohon itu, terdedahlah kepada mereka berdua aurat masing-masing, dan mereka mulailah menutupnya dengan daun-daun (daripada) syurga lantas Tuhan mereka menyeru mereka: “Bukankah Aku telah melarang kamu berdua dari pokok itu, dan aku katakan kepada kamu, bahawa syaitan itu adalah musuh kamu yang nyata?” Mereka berdua berkata: “Wahai Tuhan kami, Kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalaulah Engkau tidak mengampunkan kami dan kasihani kami, nescaya kami tergolong daripada orang-orang yang rugi”. (Surah al-A'raf,ayat 22-23).

Kita lihat pula bagaimana UMNO cuba memperdayakan PAS dengan muslihat mereka. Kepimpinan PAS dijemput datang berjumpa Pak Lah lalu kemudiannya direka-reka cerita kononnya PAS melalui Ustaz Hadi mahu bergabung dengan UMNO. Perpecahan berlaku seketika dalam PAS berikutan fitnah ini.

Tok Guru Nik Aziz berkata-"Kalau mereka (org jahat) ini terasa mereka samseng (kuat), nescaya mereka akan mendapati Allah lebih samseng (kuat). " UMNO memotong ayat lalu berkata Tok Guru mengatakan Allah samseng.

Samalah macam saya kata, Kalau Zionis rasa mereka ganas, di akhirat mereka akan dapati Allah lebih ganas!. UMNO pun memotong ayat saya lalu mengatakan saya berkata bahawa Allah ialah pengganas....

Kita janganlah jadi seperti UMNO atau Iblis yang apabila berdosa, bersikap takabur dan enggan akur atas kelemahan diri, sebaliknya menuding sesalahan kepada peraturan yang Allah tetapkan. Sesiapa yang bertindak seperti Iblis, maka dia menjadi kafir. Sementara sesiapa yang bersikap seperti Adam, maka dia mendapat keampunan tuhannya. Janganlah menjadi seperti UMNO yang menentang hudud dan qisas..

No comments:

Post a Comment