Sunday, October 25, 2009

TGNA Sedia PAS Terbaik Menjelang PRU 13

"Operasi bersih PAS yang telah dan sedang dilakukan oleh TGNA , dikira sebagai langkah penting menjelang PRU 13 nanti. Ini penting supaya PAS bersiap sedia dari semua segi , fizikal dan mental. Boleh dikatakan , tidak ada pemimpin PAS yang begitu faham dan arif serta benar – benar tahu dengan UMNO , kecuali TGNA. Tidak haruslah 3 , 4 orang pimpinan yang disebut secara direct oleh TGNA , berasa hati , kecil hati atau kecewa dengan nya.

Bahkan , 3 , 4 orang ini mesti faham , mereka lah sasaran sebenar UMNO , bagi melumpuhkan Pakatan Rakyat menjelang PRU 13 nanti. Gabungan tenaga professional dan ulamak ini lah yang sangat ditakuti UMNO. Maka sudah tentu , ini lah usaha kemuncak oleh UMNO , sebelum jatuh menjelang 2012 nanti.

Rasanya , sudah tidak ada cara dan jalan lain , melainkan tindakan yang telah dibuat oleh TGNA ini , bagi menyelamatkan PAS dan Pakatan Rakyat. Kalau dibuat secara senyap – senyap dan dalam mesyuarat sahaja , kesannya kurang. Hanya dengan cara ini saja , semua peringkat pimpinan hingga ke akar umbi terjaga dan aware kini.

Bukan saja PAS dan saf pimpinan bangun dan tersedar kini , malah juga komponen Pakatan Rakyat , begitu juga dengan Bahgian Perang saraf & Perisikannya juga terpaksa lebih berhati – hati. Tembelang sudah pecah , walaupun belum sampai ke kemuncaknya.

Itu sebenarnya kebijaksanaan TGNA.

No comments:

Post a Comment